Často kladené otázky

Najčastejšie kladené otázky ohľadom našich služieb sme sa pokúsili spísať nižšie. V prípade, že máte iný dotaz, napíšte nám.


"Sme tím ľudí, ktorí v roku 2006 založili spoločnosť Cz-Ebay.cz, dnes už web premenovaný na USA-Balik.cz, kde nakupujeme a dražíme na aukciách Ebay, robíme asistované nákupy v amerických obchodoch a preposielame balíky zasielané na náš sklad v Georgii v USA do Českej republiky a na Slovensko. Pre našich zákazníkov taktiež ponúkame vlastnú americkú adresu v našom USA sklade, možnosť rozosielania balíkov pre koncových klientov v USA a od roku 2012 sme ponuku služieb rozšírili o dovoz amerických vozidiel a náhradných dielov USA-auto.cz. Od roku 2015 taktiež ponúkame prepravu z Česka kamkoľvek do sveta cez web CZ-Balik.cz a od roku 2024 sme zprovoznili aj slovenskú mutáciu webu SK-Balik.sk pre slovenských zálazníkov.

Na hlavnej stránke Sk-balik.sk zadáte informácie ODKIAĽ a KAM, rozmery zásielky a váhu. Systém Vám podľa zadaných informácií vypíše vhodných prepravcov, celkovú cenu a predpokládanú dobu dodania. Zvolíte si prepravcu tlačítkom OBJEDNAŤ, doplníte presnú adresu kde sa bude zásielka vyzvedávať, kam sa bude presne doručovať a čo posielate v balíku. Zvolíte si jak chcete za prepravu zaplatiť a po prijatí Vašej platby objednáme kuriéra, ktorý vyzvihne Váš balík na zadanej adrese. 

Pri zvolení prepravcu FEDEX, TNT a UPS sa zásielky najprv prepravujú do nášho centrálneho skladu v Česku, odkiaľ ich obratom posielame do cieľovej destinácie. Emailom Vám pošleme prepravné štítky, ktoré si vytlačíte na obyčajný papier A4 a priložíte k balíku. Zásielky po Európe posielané cez GLS a DPD doručuje kurýr priamo od Vás k príjemcovi a nepotrebujete tlačiť žiadne štítky, dovezie si ich kuriér.

V dnešnej zrýchlenej dobe a za stále rastúcich cien snáď pri všetkom, sa snažíme priniesť kvalitné služby v podobe objednania expresnej prepravy zásielok za ceny, ktoré sme nastavili veľmi nízko. S nami tak môžete ušetriť desiatky až stovky EURO podľa veľkosti a váhy zásielky. Dlhoročné skúsenosti s medzinárodnou prepravou, jednoduchosť objednania a ceny pre všetkých rovnaké sú u nás samozrejmosťou. Nerobíme rozdiel medzi firemnou a súkromnou zásielkou, všetky sú pre nás rovnako dôležité. Nie sme nadnárodná veľká firma s tisíckami zamestnancov, ale práve preto si môžete byť istí, že sa o Vašu zásielku postaráme s rovnakou starostlivosťou, ako by bola naša vlastná.
Každá zásielka musí byť zabalená a pripravená správne. Prečítajte si náš článok ako zabaliť balík?
Zľavy na cenách prepravy máme vďaka dlhoročnej spolupráci s našimi partnermi a množstvom prepravovaných zásielok ako z ČR do sveta, tak z nášho skladu v Georgii v USA do ČR a SR.
Cenu prepravy zistíte v našej kalkulačke v hornom menu stránok, kam vložíte informácie o zásielke, mieste vyzdvihnutia a dodania a systém Vám ponúkne prepravcu s celkovou cenou prepravy.
On-line platbou z Vašeho účtu cez platobný portál Comgate. Platbou do Slovenskej šporiteľni v EURO na účet 5214552778/0900, IBAN: SK1609000000005214552778, SWIFT: GIBASKBX. Platbou na náš PayPal účet "obchod@Cz-Ebay.cz". 
Áno. Podľa Vami vložených parametrov systém vypočíta a zobrazí aktuálnu cenu, ktorá je pre Vás konečná. Táto cena sa môže zvýšiť iba o cenu prípadného vyčísleného colného dlhu v krajine príjemcu, ktorá je ale naúčtovaná príjemcovi, nie Vám.
Bohužial nie. Prepravu je nutné uhradiť v poslednom kroku objednávky, a to vopred na náš účet, prípadne podľa dohovoru zvoliť platbu na faktúru.

Áno, spísali sme Vám prehľadný zoznam v článku Čo sa nesmie prepravovať. Nájdete tu aj odkazy na zakázané položky jednotlivých prepravcov.

Pokiaľ ste objednávku ešte neuhradili, stačí napísať e-mail na info@sk-balik.sk a požiadať o zrušenie (zadarmo). Po Vašom uhradení objednávky a našom objednaní prepravy u prepravcu už zrušenie prepravy vo väčšine prípadov nie je možné.
Zásielka sa vždy váži v depoch a pokiaľ skutočné parametre budú vyššie, prepravná spoločnosť má právo zásielku vylúčiť z prepravy, prípadne ju na Vaše náklady vrátiť späť. V lepšom prípade bude nameraný rozdiel doúčtovaný nám a my Vám potom vystavíme na tento doplatok faktúru. V prípade neuhradenia faktúry bude Vaša pohľadávka odovzdaná do registra SOLUS a predaná k riešeniu našej partnerskej advokátnej kancelárii.

Exportné clenie je nutné pre zásielky odoslané z ČR alebo SR mimo EÚ s hodnotou tovaru vyššou ako 1.000 EURO alebo v prípade, keď potrebujete doklad o odoslaní do Vášho účtovníctva. Ak chcete zásielku exportne precliť, môžete to urobiť dvoma spôsobmi:

  • zásielku doveziete osobne na najbližší colný úrad vo Vašom okolí spolu s kópiou dokumentu o pridelení DIČ, výpisom z obch. registra a Vašou faktúrou. Colný úrad Vás zaregistruje, pridelí Vám registračné číslo EORI a vystaví colný exportný dokument. Ten priložíte k odosielanej zásielke, prípadne nám ho pošlite e-mailom. Služba zaregistrovania na colnom úrade je zadarmo a trvá cca 10 minút
  • pri vyplňovaní objednávky na našom webe si zaškrtnite "chcem zásielku exportne precliť" a my ju necháme na colnom úrade precliť za Vás (potrebujeme k tomu Vašu faktúru s názvom tovaru a cenou, dokument o pridelení EORI, výpis z obchodného registra, kópiu dokumentu o pridelení DIČ a podpísanú plnú moc na preclenie, ktorú Vám pošleme emailom).
  • Služba je zadarmo a pre všetkých.

Exportné preclenie zásielky Vám nedokážeme zariadiť iba v prípade, že sa jedná o zásielku typu "vrátenie/oprava". V tomto prípade si musíte zásielku nechať precliť Vy osobne

V krajine dodania môže byť príjemcovi colným úradom vymeraný colný dlh (clo a DPH) podľa ceny na Vami priloženej faktúre (invoice) a príjemca potom musí tieto vystavené poplatky uhradiť. Spoločnosť STAJA s.r.o. / Sk-Balik.sk nenesie žiadnu zodpovednosť za prípadné vymeranie tohto colného dlhu, prípadné colné konanie si vybavuje príjemca balíka sám a táto vymeraná čiastka importného colného dlhu nie je súčasťou platby za prepravu zásielky. V prípade, že colný dlh nebude uhradený a zásielka bude odoslaná späť odosielateľovi, objednávateľ bude musieť uhradiť sumu prepravy späť a tiež nemá žiadny nárok na vrátenie tejto sumy. Preto prosím, vždy pred odoslaním balíka informujte príjemcu o tejto skutočnosti a možnosti platby colného dlhu v jeho krajine.
Presný čas dodania negarantujeme. Ak chcete zásielku doručiť príjemcovi do najviac podobného času predbežného doručenia, zvoľte službu EXPRESS. Dodanie u služieb UPS Expedited, UPS Standard, Fedex Economy, Fedex regional, TNT Economy, DPD a GLS trvajú dlhšie, sú to ekonomické prepravy a nepoužívajte ich pre dodanie zásielky, ktoré potrebujete ma´t doručené čo možno najrýchlejšie.
SK-Balik.sk a prepravca neposkytuje ručenie za náklad alebo celkové poistenie zásielky.
Zasielateľ však môže uhradiť dodatočný poplatok za uvedenie vyššej deklarovanej hodnoty tovaru na prepravnom liste nad štandardné limity zodpovednosti. V prípade poškodenia alebo straty sa vychádza z tejto sumy a nie zo štandardného limitu zodpovednosti, ktorý je inak obmedzený aplikovateľnými medzinárodnými dohovormi alebo národnými prepravnými zákonmi. Viac v prepravných podmienkach. Viac info v prepravných podmienkach.
Priamo s kuriérom spíšte reklamačný protokol o poškodení a nechajte si ho od neho podpísať.. Ak to zistíte Vy alebo príjemca až neskôr po rozbalení zásielky, kontaktujte nás emailom a my požiadame prepravcu o začatie reklamácie. Vždy si poškodenú zásielku dôkladne nafoťte, a to ako vonkajšie, tak vnútorné balenie vrátane poškodeného tovaru. Doba podania reklamácie na poškodený tovar je 14 dní od doručenia zásielky.
Prípadnú reklamáciu nedodania alebo straty zásielky podávajte e-mailom na info@cz-balik.cz. Uveďte číslo objednávky u nás, sledovacie číslo zásielky, názov prepravcu a dôvod reklamácie. Pokiaľ môžeme vybaviť reklamáciu sami, urobíme to obratom. Pokiaľ je to záležitosť zložitejšia, odovzdávame ju priamo prepravcovi, ktorý má potom na vyriešenie reklamácie 30 dní. Pri vybavovaní môžete byť vyzvaný na doloženie ďalších podkladov, faktúr alebo informácií potrebných na ukončenie reklamácie. Reklamáciu môže podať iba objednávateľ prepravy.
Objednávať môžete kedykoľvek denne, cez sviatky aj víkendy. Objednávky sú spracovávané denne od 8 hod. do 16 hod. v pracovné dni a zásielku si kuriér vyzdvihne nasledujúci pracovný deň. Pri objednaní cez víkend alebo sviatok, bude preprava objednaná v nasledujúci pracovný deň.
Nedodanie zásielky príjemcovi v uvedenom orientačnom čase, ktorý bol v čase objednania prepravy, reklamovať nemožno. Uvádzané časy sú iba orientačné, nie sú garantované a dopravca má možnosť v prípade akýchkoľvek komplikácií zvoz aj doručenie zásielky odložiť na najbližší voľný termín.
Túto možnosť neponúkame. Môžete si ale vybrať zo širokej ponuky iných spôsobov úhrady
Áno, podľa dohovoru ponúkame prevereným firmám a našim stálym partnerom možnosť platby na faktúru so splatnosťou 14 dní. Pre bližšie informácie nás kontaktujte.
Nie. SK-balik.sk je sprostredkovateľ prepravy medzi odosielateľom (VY) a prepravcom a nezodpovedá za druh prepravovaného tovaru. Zásielka môže byť v niektorých prípadoch vrátená z prepravy jak od prepravcu, tak z colného úradu kvôli obsahu (pozrite "čo sa nedá prepraviť"). V týchto prípadoch bude zásielka znehodnotená, v lepšom prípade zaslaná späť objednávateľovi a bude mu naúčtovaná cena za spiatočnú prepravu. Uistite sa prosím vopred, že Váš tovar môže byť do určenej destinácie prepravený zvoleným prepravcom.
Kontaktujte nás e-mailom na info@cz-balik.cz alebo telefónom. Preveríme, prečo k vyzdvihnutiu nedošlo, a dohodneme vyzdvihnutie na iný deň. Nevyzdvihnutie môže byť spôsobené oneskorením medzi uhradením a prijatím Vašej platby na náš účet, prípadne neskorým spracovaním objednávky u prepravnej spoločnosti alebo Vás kuriér prepravcu nezastihol, prípadne sa nedovolal na Váš telefón. Pokiaľ si nebudete priať objednať nové vyzdvihnutie, objednávku po dohovore zrušíme a platbu Vám vrátime späť.